Na današnjem konkurentnom tržištu rada, pronalazak vrhunskih talenata nije jednostavan zadatak. Dok su aktivni tražitelji posla jako važni, privlačenje pasivnih kandidata – onih koji ne traže aktivno posao, ali su otvoreni za pravu priliku – može značajno utjecati na uspješnost vašeg regrutacijskog procesa. Snaga i potencijal pasivnih kandidata je na dohvat ruke, no, lako je to reći, pravo pitanje je kako ih privući?

1. Marljivo gradite privlačan Employer Brand

snaga pasivnih kandidata s employee brandingom

Pasivni kandidati ne traže posao putem oglasa za posao, ali obraćaju pažnju na reputaciju vaše tvrtke – snažan poslodavčev brend privlači vrhunske talente. Istaknite na vašoj web stranici i društvenim medijima kulturu vaše tvrtke, vrijednosti i uspješne priče, dijelite svjedočanstva zaposlenika. Definirajte koji parametri čine vašu tvrtku sjajnim mjestom za rad, a onda ih i putem raznih kanala i komunicirajte.

2. Strateški koristite društvene mreže

snaga-pasivnih-kandidata-društvene-mreze

Društvene mreže nisu samo marketinški alat; one su moćno sredstvo za regrutaciju vaših budućih zaposlenika. Kreirajte i podijelite sadržaje koji ističu postignuća i karijerne mogućnosti unutar tvrtke. LinkedIn je posebno koristan za povezivanje s pasivnim kandidatima, ali ne zanemarujte ostale platforme poput Instagrama i
Facebooka gdje također kandidatima na opušteniji način možete približiti sve prednosti rada kod vas.

3. Uključite se u zajednice u vašoj industriji

snaga-pasivnih-kandidata-konferencije

Participirajte u forumima specifičnim za industriju, online grupama i profesionalnim udruženjima. Ponudite vrijedne uvide, sudjelujte u raspravama i prisustvujte webinarima i konferencijama. Izgradnja prisutnosti u ovim zajednicama može vam pomoći identificirati i povezati se s potencijalnim kandidatima koji možda nisu aktivno u potrazi za poslom, ali su utjecajni u svojim područjima i posjeduju vrijedne kontakte.

4. Umrežavanje, umrežavanje, umrežavanje

snaga-pasivnih-kandidata-networking

Potaknite svoje zaposlenike na umrežavanje unutar njihovih profesionalnih krugova i dijeljenje otvorenih pozicija. Preporuke zaposlenika jedan su od najefikasnijih načina za pronalaženje pasivnih kandidata. Ako već do sada niste, razmislite o implementaciji programa preporuka koji nagrađuje zaposlenike za dovođenje novih
talenata.

5. Personalizirani Kontakt

snaga pasivnih kandidata perosnalizirani kontakt

Kada identificirate potencijalne pasivne kandidate, stupite s njima u kontakt. Napišite im personaliziranu poruku – spomenite njihov rad, objasnite zašto mislite da bi se odlično uklopili u vašu tvrtku i njenu kulturu i navedite što vaša tvrtka može ponuditi što drugdje ne bi mogli pronaći. Personalizacija pokazuje da ste obavili domaću zadaću, da ste spremni dodatno se potruditi i da zaista cijenite njihov potencijal.

6. Otvoreno predstavite sve prilike koje Vaša tvrtka nudi

snaga pasivnih kandidata benefiti

Da biste privukli pasivne kandidate, morate ponuditi više od samog posla. Predstavite prilike za rast, razvoj i napredovanje. Prikazujte projekte i izazove koji ih mogu oduševiti i angažirati. Konkurentne plaće i beneficije su važne, ali jednako važni su i razvoj karijere, kao i ravnoteža između poslovnog i privatnog života.

7. Izgradite dugoročne odnose

snaga pasivnih kandidata dugoročni odnosi

Ključno je izgraditi dugoročne odnose s pasivnim kandidatima. Ostanite u kontaktu, dijelite relevantne vijesti iz industrije, novosti iz tvrtke i pozivajte ih na događaje koje organizirate. Održavanje veze čini vašu tvrtku prisutnom u njihovoj svijesti i kada odluče napraviti korak prema promjeni, vi ćete biti ti koji ste se urezali u njihovu memoriju.

8. Optimizirajte regrutacijski proces

traženje i selekcija kandidata

Pasivni kandidati vjerojatno su selektivni i imaju visoka očekivanja. Osigurajte da vaš regrutacijski proces teče glatko, poštujte njihovo vrijeme i pružite pozitivno iskustvo. Strukturirani proces s jasnom i otvorenom komunikacijom sigurno će vas izdvojiti od drugih poslodavaca. Ako niste sigurni gdje početi, TalentX vam može pomoći. Prepustite traženje pasivnih kandidata našim stručnjacima.

9.Podijelite uspješne priče vaših zaposlenika

Podijelite priče o zaposlenicima koji su se pridružili vašoj tvrtki i nakon toga su uspješno napredovali. Istaknite njihov profesionalni razvoj i postignuća i način na koji doprinose izgradnji kulture vaše tvrtke. Primjeri iz stvarnog života su snažna svjedočanstva o svim prilikama koje pruža vaša tvrtka, pa i onim sitnicama koje na
prvu nisu vidljive – poput čokolade na stolu kao mali znak pažnje za učinjeno.

snaga pasivnih kandidata priče zaposlenika

10. Kontinuirani angažman i praćenje

snaga pasivnih kandidata kontinuirana komunikacija

Čak i ako pasivni kandidat nije spreman odmah napraviti korak, održavajte otvorenu komunikaciju. Redovito stupajte u kontakt s njima putem newslettera, postova, poruka o novostima u vašoj tvrtki. Kada dođe pravo vrijeme, sjetit će se vaše dosljedne i promišljene angažiranosti, a time im komunicirate da su vam važni.

Privlačenje pasivnih kandidata zahtijeva strateški vrlo promišljen, ozbiljan pristup. It’s a job. Izgradnjom jakog brenda, pametnim korištenjem društvenih mreža i pružanjem zanimljivih poslovnih prilika možete privući talente koji vam na prvu nisu vidljivi i dostupni. Zapamtite, najbolji kandidati možda ne traže baš vas, ali s pravim pristupom, možete im postati vrlo zanimljivi i privlačni kao potencijalni budući poslodavci.

No ponekad potraga za pravim kandidatima iziskuje previše vremena i resursa, stoga tu je tim TalentX-a koji vam može pružiti cjelokupnu potporu i za vas pronaći idealne talente.

//talentx.hr/wp-content/uploads/2024/05/talentx-logo-white-transparent.png

Pronalazimo talente s faktorom X kako bi spojili iznimno sa izvanrednim!

Newsletter

Prijavite se na naš newsletter i saznajte prvi za nove poslove!

HR